Беларуская мова, 9 “А” клас, 4 чвэрць
Дата |
Тэма |
Матэрыял |
Дамашняе заданне |
Заўвагі |
21.04 |
Спосабы перадачы чужой мовы. Асаблівасці будовы сінтаксічных канструкцый з простай мовай.
|
§ 32, правілы с.163-167 Практ. 233 (вусна патлумачыць пастаноўку знакаў прыпынку, пабудаваць схемы сказаў). Практ. 231. Прачытаць, вызначыць тэму і ідэю, запісаць тры сказы, якія змяшчаюць самую важную для вас інфармацыю, разабраць выпісаныя сказы па членах сказа і пабудаваць схемы, даць характарыстыку. У 1 сказе вычначыць усе часціны мовы. Практ.235 (па ўмове). |
§ 32, практ. 236 |
|
22.04 |
Знакі прыпынку ўсказах з простай мовай . Маналог. Дыялог, яго афармленне на пісьме |
§ 32-33 Практ.239 (па ўмове) Практ. 238 (прачытаць, вызначыць асноўную думку, выпісаць сказы з простай мовай, пабудаваць схемы). Стварыць дыялог ( 8 рэплік) на тэму “Выбар абітурыента”. Практыкаванне 241 (растлумачыць значэнне слоў) |
§ 33, паўт. § 32, практ. 244 і практ. 245 (вусна) |
Фотаздымак задання адравіць на e-mail да 29/04 |
29.04 |
Сказы з ускоснай мовай |
§34 Практ. 253 (тлумачэнне пастаноўкі знакаў прыпынку; сінтаксічны разбор сказа з ускоснай мовай). Практ. 249 (па ўмове). Практ. 252 (па ўмове). Індывідуальныя заданні. |
§ 34, паўт. § 17, практ. 251 ці практ. 250 |
|
05.05 |
Цытаты, іх роля ў выказванні, афармленне на пісьме |
§ 35 Практ.254 (па ўмове). Практ. 258 (па ўмове).
|
§ 35, напісаць тэкст дыскусійных выступленняў на тэму «Як трэба правільна рэагаваць на крыўдныя словы?» (практ. 259) або «Кніга ХХІ стагоддзя: папяровы або электронны фармат» (практ. 263) |
|
06.05 |
Эпіграф |
§ 36 Практыкаванне 260 (вусна; адказаць на пытанні) Практ. 261 (пераклад тэксту) |
§ 36, падрыхтаваць адказы на кантроль ныя пытанні (с. 184) Паўтарыць тэму “Правапіс у і ў”. |
Фотаздымак задання адравіць на e-mail 06.05 |
12.05 |
Сінтаксіс як раздзел граматыкі, яго асноўныя адзінкі і іх характарыстыка |
Практ. 264 (узнаўленне матэрыялу) Практ. 265 (выпісаць словазлучэнні, разбор словазлучэняў). Практ. 266 (пераклад словазлучэнняў, вызначыць адметнасці беларускіх словазлучэнняў). Практ.268 (вусна). Практ. 273 (запаўненне пропускаў у схеме «Тыпы складаных сказаў»)
Практыкаванне 270 (правапіс у і ў). |
Паўтарыць тэму “Складаны сказ”. Практ. 269 ,практ. 277 |
|
13.05 |
Узаемасувязь сінтаксісу, лексікі і марфалогіі |
Практ. 272 (правапіс падоўжаных зычных). Практыкаванне 275 (табліца, вусна). Практ. 274 (па ўмове + граматычныя асновы і схемы сказаў; вызначыць часціны мовы ў сказах № 3 і № 5). Практыкаванне 276 (па ўмове)
|
Практыкаванне 281 (табліца “Знакі прыпынку ў бяззлучнікавым складаным сказе”, вусна) Практ. 279 |
|
19.05 |
Кантрольная тэставая работа |
Выкананне тэставай работы |
Паўтарыць а) правапіс складаных слоў; б) правапіс ь і апострафа; в) правілы пастаноўкі знакаў прыпынку пры адасобленых членах сказа. |
|
20.05 |
Нормы літаратурнага вымаўлення |
Аналіз кантрольнай работы (з выкарыстаннем памятак). Практыкаванне 286 (правапіс ь і апострафа). Практыкаванне 284 (па ўмове). Практ. 289 (па ўмове) |
Практ.288 (па ўмове, міні-сачыненне) |
|
26.05 |
Паўтарэнне складаных пытанняў арфаграфіі і пунктуацыі |
Работа з апорнымі табліцамі. Запіс і аналіз дыктоўкі. Індывідуальныя заданні. |
Паўтарыць правапіс прыслоўяў і лічэбнікаў. |
|
27.05 |
Рэзервовыя гадзіны |
Індывідуальныя заданні. |
|
|
Беларуская мова 9 ”Б” клас
Дата |
Тэма |
Матэрыялы |
Дамашняе заданне |
Заўвагі |
22.04 |
Маналог. Дыялог, яго афармленне на пісьме |
§34(правіла с. 170; табліца пр. 245), пр. 241 (вусна), 242, 243 (пісьмова) |
§34, пр. 244 |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
23.04 |
Сказы з ускоснай мовай |
§35, (правіла с. 174-175), пр. 249 |
§35, пр. 250 |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
29.04 |
Сказы з ускоснай мовай |
§35, пр. 252, 253 |
§35, пр. 251 |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
30.04 |
Цытаты, іх роля ў выказванн і, афармленне на пісьме |
§36, (правіла с. 178), пр. 255, 256, 257 |
§36, пр. 259 |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
06.05 |
Эпіграф |
§37 (правіла с.182), пр. 261 |
§37, кантрольныя пытанні і заданні с. 184 |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
07.05 |
Кантрольная тэставая работа |
|
|
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
Беларуская літаратура, 9 “А” клас, 4 чвэрць
Дата |
Тэма |
Матэрыял |
Дамашняе заданне |
Заўвагі |
||||||||
20.04 |
Максім Танк. Слова пра паэта. Тэмы і вобразы паэзіі |
Біяграфія М.Танка. Падручнік і сайт, прысвечаны жыццю і творчасці М.Танка http://maksimtank.ru/content/biyagrafiya-maksima-tanka Прагляд відэафільма “М.Танк” https://www.youtube.com/watch?v=40Uhtifsk7s Складанне храналагічнай табліцы (жыццёвы і творчы шлях М.Танка. Вызначэнне асноўных матываў творчасці пісьменніка. Чытанне і аналіз верша «Ты яшчэ толькі намёк на чалавека.».
|
Верш «Ты яшчэ толькі намёк на чалавека.» на памяць. Вершы М.Танка |
|
||||||||
22.04 |
Максім Танк. Філасофскі роздум пра чалавека, яго жыццёвае прызначэнне |
Работа з творамі М.Танка: а) чытанне і аналіз верша «Мой хлеб надзённы» https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=0T2w97uslOc&feature=emb_logo; б) праслухоўванне аўдыязапісу песні «Завушніцы» ў выкананні ансамбля «Песняры». https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=oMJr0_AXV_U&feature=emb_logo Аналіз верша і муз. кампазіцыі. в) Ідэйна-мастацкі аналіз вершаў «Не знаю, ці ёсць жыццё», “Шчасце”, “Хлеб”, “Рукі маці” і інш. Табліца:
|
Іван Шамякін. Аповесць «Непаў торная вясна» (прачытаць, ведаць змест) |
Фотаздымак задання адравіць на e-mail |
||||||||
25.04 |
Іван Шамякін. Аповесць «Непаў торная вясна» (1-я кніга пенталогіі «Трывожнае шчасце». Духоўны свет Пятра і Сашы |
Прагляд і каменціраванне відэафільма «Іван Шамякін. Жыццё і творчасць». https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=ZePEZo_u4S0&feature=emb_logo Гістарычны каментарый да часу, адлюстра- ванага ў творы. Падбор і аналіз цытат для характарыстыкі вобраза Пятра і Сашы (цытатны кластар; партрэт, унутраны свет, характар, аўтарская ха- рактарыстыка і г.д. ). Аналіз прыёмаў стварэння мастацкага вобраза. Назіранне за развіццём сюжэта аповесці (вызначэнне асноўных момантаў). |
Цытатны кластар “Характарыстыка вобразаў Сашы І Пятра” (дапісаць). Праблематыка твора. |
|
||||||||
29.04 |
Іван Шамякін. Аповесць «Непаўторная вясна».Маральна-этычная праблематыка твора |
Выбарачны пераказ з элементамі аналізу (праблемныя сітуацыі паміж героямі твора , іх прычыны, шляхі вырашэння). Харак тарыстыка вобраза Сашы. Аналіз прыёмаў стварэння вобраза. Назіранне за развіццём узаемаадносін герояў. Пісьмовыя адказы на пытанні па змесце твора. Праблемная гутарка, накіраваная на вызначэнне маральна-этычных праблем твора, разуменне складанасці ўзаемаадносін паміж маладымі людзьмі, важнасці захаваць свае пачуцці.
|
1)Янка Брыль. Апавяданне «Memento mori». 2) Хто такі Даніла Скварнюк? |
|
||||||||
04.05 |
Янка Брыль. Апавяданне «Memento mori» |
Прагляд і каменціраванне відэафільма «Янка Брыль. Жыццё і творчасць». https://www.youtube.com/watch?time_continue=77&v=2wAgfGHS0gw&feature=emb_logo Гістарычны каментарый да твора (паведамленне вучня пра прататып героя). Ідэйна-мастацкі аналіз апавядання. Праблемная гутарка, асэнсаванне маральнага подзвігу старога селяніна. Кульмінацыя твора і магчымыя шляхі развіцця падзей. |
У.Караткевіч. Біяграфія (прэзентацыя, ІДЗ) Аповесць «Дзікае паляванне караля Стаха». |
|
||||||||
06.05 |
Уладзімір Караткевіч. Аповесць «Дзікае паляванне караля Стаха». Каларыт, атмасфера эпохі |
Прагляд і каменціраванне прэзентацыі «Уладзімір Караткевіч. Жыццё і творчасць». (выступленне вучня, ІДЗ). Гістарычны каментарый да твора. Эўрыстычная гутарка па выяўленні першаснага ўражання ад прачытаных раздзелаў аповесці. Выбарачны пераказ раздзела 3 (легенда пра ка- раля Стаха) і аналіз інфармацыі. Характарыстыка вобразаў Андрэя Беларэцкага і Надзеі Яноўскай. Выбарачны пераказ эпізодаў. Характарыстыка вобразаў Дубатоўка, Гарабурды, Вароны. Прагляд фрагментаў мастацкага фільма «Дзікае паляванне караля Стаха» (В.Рубінчык, 1979г.) |
Прачытаць раздзелы 4—6 аповесці У. Караткевіча «Дзікае паля- ванне караля Стаха». Прадумаць адказы на пытанні № 4—5 с.146-147 |
Кінастужка В.Рубінчыка “Дзікае паляванне караля Стаха” |
||||||||
11.05 |
Уладзімір Караткевіч. Аповесць «Дзікае паля ванне караля Стаха». Роздум аб прызначэнні чалавека на зямлі |
Характарыстыка вобразаў Беларэцкага, Свеціловіча, Рыгора (кластар або табліца). Прагляд фрагментаў мастацкага фільма «Дзікае паляванне караля Стаха» і параўнанне з тэкстам (ігра акцёраў як сродак раскрыцця вобразаў). Асэнсаванне аўтарскага роздуму аб прызначэнні чалавека на зямлі, лёсе беларускага народа (кластар) |
Дачытаць аповесць У. Караткевіча «Дзікае паляванне караля Стаха» |
Фотаздымак задання адравіць на e-mail |
||||||||
13.05 |
Уладзімір Караткевіч. Апо весць «Дзікае паляванне ка раля Стаха». Праблемы дабра і зла |
Аналіз раздзела 17 (разгадка таямніцы дзікага палявання). Прагляд фрагментаў мастацкага фільма «Дзікае паляванне караля Стаха». Аналіз фінальных сцэн аповесці, вобраза апавядальніка. |
Падрыхтаваць матэрыялы да творчай работы па аповесці У. Караткевіча «Дзікае паляванне караля Стаха |
|
||||||||
18.05 |
Творчая работа (міні-сачыненне-разважанне) па аповесці У. Караткевіча «Дзікае паляванне караля Стаха» |
Напісанне міні-сачынення-разважання па адной з тэм: «Таямніцы Балотных Ялін», «Чаму мне спадабалася аповесць?», «Калі б я здымаў фільм па аповесці, то.», «Тэма кахання ў аповесці», «“Імчыць над змрочнай зямлёй дзікае паляван- не.” (праблема дабра і зла ў аповесці)» і інш. |
Я.Янішчыц. Біяграфія. Творы. Верш «Ты пакліч мяне. Пазаві...» на памяць. |
|
||||||||
20.05 |
Яўгенія Янішчыц. Слова пра паэтэсу. Тэма кахання ў лірыцы. Тэматычная палітра лірыкі |
Мультымедыйная экскурсія па родных мясцінах паэтэсы. https://yandex.by/video/preview?filmId=7436551115074169533&reqid=1587840504396895-429232237641974934500111-man1-1282-V&suggest_reqid=221017112156201579805067263571814&text=%D1%8F.%D1%8F%D0%BD%D1%96%D1%88%D1%87%D1%8B%D1%86%2B%D1%8E%D1%82%D1%83%D1%8E Чытанне, асэнсаванне верша «Ты пакліч мяне. Пазаві.». Аналіз вобразна- выяўленчай палітры. Выяўленне ролі паўтора ў вершы Выразнае чытанне верша «Ты пакліч мяне. Пазаві...» на памяць. Чытанне і асэнсаванне вершаў «Чаму ніколі не баюся я...», «Не воблака, а проста аблачынка...», «Любоў мая.». Устанаўленне асацыятыўных сувязей |
Выканаць творчае заданне № 10 с. 262. Алесь Марціновіч “Гістарычныя постаці” |
Фотаздымак задання адравіць на e-mail |
||||||||
25.05 |
Абмеркаванне твораў для дадатковага чытання |
Алесь Марціновіч “Гістарычныя постаці” |
|
|
||||||||
27.05 |
Паўтарэнне іпадагульненне вывучанага за год |
|
|
|
Беларуская літаратура 9 “Б” клас
Дата |
Тэма |
Матэрыялы |
Дамашняе заданне |
Заўвагі |
22.04 |
І.Шамякін. Аповесць “Непаўторная вясна”. Духоўны свет Пятра і Сашы |
С.201-218 (вучэбны дапаможнік) |
Цытатная характарыстыка аднаго з галоўных герояў |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
29.04 |
І.Шамякін. Аповесць “Непаўторная вясна”. Маральна-этычная праблематыка твора |
С.201-218 (вучэбны дапаможнік) |
Падрыхтаваць паведамленне на тэму “Маральна-этычная праблематыка твора”. Прачытаць апавяданне Я.Брыля “Memento mori” |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
05.05 |
Я.Брыль. Апавяданне “Memento mori” |
С.219-227 (вучэбны дапаможнік) |
Прачытаць 1-3 раздзелы аповесці У.Караткевіча “Дзікае паляванне караля Стаха” |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |
06.05 |
У.Караткевіч. Аповесць “Дзікае паляванне караля Стаха” |
С. 228-249 (вучэбны дапаможнік) |
Прачытаць 4-6 раздзелы аповесці У.Караткевіча “Дзікае паляванне караля Стаха”, падрыхтаваць адказы на пытанні 4-5 вучэбнага дапаможніка |
заданні на адзнаку адпраўляць па адрасе: |